מודעות דרושים בישראל כוללות לרוב מגוון תפקידים גדול מאוד, המחולק על פי מספר קריטריונים: תחומי עבודה, היקף משרה, אזור עבודה ודרישות תפקיד. מודעות
דרושים בחו"ל, לעומת זאת, כוללות פחות תחומי עבודה. שני התחומים העיקריים של עבודה בחו"ל נוגעים לשיווק ומכירות, כשהגדול מביניהם הוא עבודה בעגלות. העגלות הן דוכנים המוצבים בקניונים, מרכזי בידור או כל נקודה אסטרטגית אחרת, ועליהן מונחת הסחורה הנמכרת – צעצועים, מוצרי קוסמטיקה ממפעלי ים המלח, אביזרי אופנה, כריות חימום ועוד. בהפרש קטן אחרי העגלות ניצב תחום מכירת ציורי השמן. משרות אחרות בחו"ל מזכירות יותר מודעות דרושים בישראל וכוללות טיפול בילדים, הדרכה בקייטנות או בסאמר סקול, אבטחת ספינות נופש או מוסדות פרטיים ועבודה בחקלאות. משרות אלו אמנם אינן נפוצות כמו עבודה במכירות, אולם הן פופולריות למדי במדינות מסוימות בעולם.
הבדל נוסף בין מודעות דרושים בישראל לבין מודעות דרושים בחו"ל הוא הדרישות המוקדמות לתפקיד. חלק ניכר מהמשרות בישראל פתוחות רק לבעלי תואר, או למי שצבר ניסיון קודם בעבודות דומות. רוב העבודות בחו"ל, לעומת זאת, מצריכות תכונה מרכזית אחת – אמביציה. מובן שניסיון במכירות או ידיעה בסיסית של השפה יכולים לעזור, אולם כל אלו אינם מהווים תנאי הכרחי להצלחה, ובוודאי שלא לקבלה לעבודה. זוהי אחת הסיבות העיקריות לכך שצעירים רבים, שטרם הספיקו לצבור ניסיון או לרכוש השכלה גבוהה, מעדיפים לזנוח את שוק הדרושים בישראל ולנסוע לחפש את מזלם מעבר לים.