פרסם אצלנו
עבודה
בשאר העולם
עבודה
באוסטרליה
עבודה
באירופה
עבודה
באנגליה
עבודה
בקנדה
עבודה
בארה"ב
עבודות בחו"ל
לוח שותפים
דירות בחו"ל
ויזה לארה"ב
Navigator
פורומים
טיפים
אולסייל
לימודים בחו"ל
חוויות מהעבודה
מדריכי וידאו
מדריכים
בארה"ב
בקנדה
באנגליה
באירופה
באוסטרליה
בשאר העולם
מידע נוסף
ביטוח לחו"ל
טיסות לחו"ל
לוח יד שנייה
לימודים בארץ
חוויות מהעבודה
חוויות תרמילאים
דיג באלאסקה
עבודה בחו"ל
>
עובדים בחו"ל
>
דייג בחו"ל
>
דיג באלאסקה
הצג חוויות בתחום:
עגלות
מובינג
אבטחה
ציורי שמן
מלצרות / ברמן
מדריך צלילה
דייג
קטיף
אופר
מארחת ביפן
בתי מלון
התנדבות
באסטות ביפן
מדריך במחנות קיץ
אוטו גלידה
הוצאת ויזה לארה"ב
סוכן נסיעות אישי
מתחייב למצוא לכם את
כרטיס הטיסה הזול ביותר!
03-7777188
דיג באלאסקה
שתף בטוויטר
שתף בפייסבוק
תן למעסיק לרדוף אחריך
הדפסה
שלח לחבר
הגעתי לפורטלנד שבארה"ב בסוף אפריל במטרה לעבוד בדיג, וקצת אחרי שנחתתי כבר התחלתי לחפש עבודה
מאת העובד: אייל משה
אני זוכר שלפני זמן לא רב הייתי אני זה שחיפש מידע על דיג בחו"ל, רציתי להגשים חלום ולעבוד על סירת דיג. כעת, כשאתם אלה שמחפשים מידע, אני מקווה שהחוויה שאני עומד לחלוק אתכם והניסיון שצברתי יוכלו לעזור, ולענות לכם על כמה שאלות שבטח צצו גם אצלכם כשהתחלתם לחשוב על יציאה להרפתקה כזו של חיפוש
עבודות בחו"ל
על סירת דיג.
איך הכל התחיל...
הגעתי לפורטלנד שבארה"ב, בסוף אפריל, במטרה לעבוד בדיג, וקצת אחרי שנחתתי כבר התחלתי לחפש עבודה. במהלך החיפושים הבנתי שיש תפקידים שונים שאפשר לעבוד בהם בתעשיית הדיג, אחד מהם הוא עבודה כ Prosser. עבודה זו יכולה להתבצע במפעלים באלסקה או על סירה ענקית. בשביל למצוא
עבודה בחו"ל
באלסקה, בתור פרוססר על סירה, אתם צריכים שיהיה בידיכם אישור עבודה לגיטימי. אני החלטתי שלא לעבוד כפרוססור משום שהתפקיד נשמע לי לא אטרקטיבי במיוחד - שכר מינימום, המון שעות עבודה (רק אחרי 8 שעות מקבלים %150 לשעה או משהו בסגנון) וכמעט כל העובדים לא מדברים אנגלית. בקיצור, אם חוץ מלעבוד אתם רוצים גם ליהנות ולהכיר אנשים, זאת לא העבודה בשבילכם. אבל בכל זאת, עבור מי שמעוניין- בשביל למצוא עבודה בתור פרוססר על סירה צריך לגשת לחברות של עיבוד דגים (יש הרבה כאלו באזור סיאטל), להגיש בקשת עבודה ולעבור ראיון ובדיקת סמים. שימו לב שבטפסים של בקשת העבודה מבקשים את מספר הביטוח לאומי שלכם, והוא צריך להיות חוקי.
מצאתי עבודה ! יוצאים לאלסקה...
אחרי שהבנתי שממש לא בא לי להיות פרוססר, החלטתי שזו תהיה אופציה ב´ והתחלתי לחפש עבודה אחרת בדיג. נסעתי לסיאטל וכשהגעתי, הכנתי לעצמי קורות חיים, הלכתי לנמל Fishermans Terminal, עברתי בין הסירות ושאלתי אם הם צריכים עוד עובד צוות. בחלק מהסירות השארתי את הקו"ח שלי ואחרי שלושה ימים בערך חזר אלי הסקיפר של אחת הסירות. הלכתי להיפגש איתו וסיכמנו שאתחיל לעבוד אצלו. העבודה היא לפי עונות, כלומר, לפני העונה עובדים חינם, לא מקבלים גרוש ומכינים את הסירה לעונת הדייג. אני עבדתי בערך חודש וחצי- חודשיים בלי לקבל כסף, אבל גם לא היו לי יותר מידי הוצאות- גרתי על הסירה והסקיפר קנה לעובדים אוכל, כך שאת רוב הכסף בזמן הזה בזבזתי על בירה.
בדרך כלל עובדים בחינם 3-4 שבועות על הסירה לפני שמפליגים, אני כאמור יצאתי קצת צעיר ועבדתי משהו כמו חודש לפני שהייתי אמור להתחיל. אתם שואלים את עצמכם מה יש לעשות במשך חודש- חודשיים בהכנה לקראת ההפלגה? אז זהו, שממש לא חסר- עבודות תחזוקה שכוללות ניקיון, צביעה, שיוף, גרוד חלודה, החלפת דלתות ועוד הרבה דברים בסגנון. מה שבטוח, לא משנה כמה זמן תעבדו, חודש או עשרה חודשים, תמיד יהיו עוד דברים לעשות. אחרי כל הכיף הזה הסקיפר פתאום מודיע לך שיוצאים לאלסקה עוד יום או יומיים (זה היה קצת כמו בצבא כשהמפק"ץ משאיר את הצוות בערפל, אף פעם לא באמת יודעים מתי יוצאים).
בשעה טובה יצאנו לצורך
עבודה באלסקה
, על הסירה שלנו, סירה באורך של 20 מטר בערך, שוקלת המון ולא נוסעת מהר מידי (בין 6-ל-13 קשר בדרך כלל). אם אני זוכר טוב, לקח לנו ארבעה ימים עד שהגענו. אין הפסקות בהפלגה, לכל אחד יש משמרת שבה הוא נוהג בסירה ויש GPS ומחשב, בשביל לא להתברבר בדרך. יש כמה סוגי דיג שונים, אנחנו עשינו Saining שזה דיג עם רשתות, ודגנו דגי סלמון. יש איזה חמישה סוגים שונים של דגי סלמון ולכל אחד מהם מחיר אחר. בצורת הדייג הזאת יש שתי סירות- אחת גדולה ואחת קטנה. גוררים רשת (באורך של רבע מייל בערך) במשך חצי שעה בערך, עד שמנוף מרים את הרשת והתפקיד של שלושת אנשי הצוות הוא להפריד את הרשת ולקפל אותה על הסירה, עבודה די משעממת ומונוטונית, אבל אם יוצא סט טוב זה די מלהיב. על הסירה יש חמישה אנשים - הסקיפר, שהוא רב החובל וזה שמחליט ומפעיל את המנוף, הסקיף שנוהג בסירה הקטנה, ושלושה אנשי צוות שמפרידים את הרשת. הרשת מחולקת לשלושה חלקים- קורקס (המצופים מחוברים לחלק העליון של הרשת) ווב (הרשת עצמה) ולד ליין (העופרת שגורמת לרשת לשקוע). בהתחלה, בגלל שאין לך מושג מה אתה עושה, אתה מבזבז מלא אנרגיה סתם, אבל אחרי איזה שבוע כבר מתרגלים לעבודה ולומדים שלא משנה מה קורה- יש שריפה, הסירה טובעת, אדם נפל למים, הקפטן נחנק, לא משנה מה, אסור להסתכל למעלה, ולמה? בגלל שיש גשם של מדוזות שנופלות מהרשת. זה לא כל כך נורא כי יש לך ציוד גשם וכובע בייסבול, אבל אם תסתכל למעלה, אתה תחטוף מדוזה בפרצוף, והכי באסה זה מדוזה בעיניים. משום מה, השותף שלי לצוות (שהיה גם חייל מארינס במקרה) החליט שהוא לא רגיש למדוזות ועשה מהם קרם פנים. מה שהוא לא ידע זה שמשום מה הידיים לא רגישות למדוזות, אבל כל שאר הגוף כן...אין מה לעשות, לא משנה מה תעשו, אתם תחטפו מדוזות בפנים איזה 1,000 פעם. בכל אופן, כשאתם עובדים, מה שחשוב זה שלא משנה כמה אתם רוצים, בשום אופן אל תגעו בפנים שלכם. הכי גרוע זה לגרד את הפנים עם כפפות מלאות בנוזל מדוזות.
יום עבודה על הסירה
אתם קמים בסביבות 04:30 - 04:00 בבוקר, מתארגנים, אוכלים ארוחת בוקר, מחברים את הרשת לסירה הקטנה ומתחילים לדוג. בזמן שהסירות גוררות את הרשת אין לאנשי הצוות מה לעשות ובזמן הזה יש הפסקה של איזה 25 דקות שלא עושים בהן יותר מידי. בדרך כלל רואים איזה DVD או משהו עד ששומעים את הסקיפר צועק את צמד המילים הנוראי מכל- Closing up. אתם מנסים לשכנע אחד את השני שהוא לא באמת אמר את זה, אבל אז הבלתי נמנע קורה ורואים את סירת הסקיף מתקרבת. אתם קמים, לובשים ציוד ומקפלים את הרשת. בסוף הרשת יש את שק הדגים, אותו שופכים לסירה, ואז בועטים את הדגים לFish hole, מחברים מהר את הרשת לסירת הסקיף ועושים את הכל מחדש. בדרך כלל מפסיקים לדוג כשמתחיל החושך, בסביבות 19:30- 19:00 ואז מפליגים לסירה גדולה יותר שנקראת Tender (נשאית). יש לה משאבה ענקית שמכניסים לפיש הול והיא שואבת את הדגים. זה נשמע כאילו הכל אוטומטי אבל זה לא ממש כך, בדרך כלל איש צוות אחד יורד לפיש הול ובועט את הדגים למשאבה (בפיש הול יש מים קפואים, בשביל שהדגים לא יתקלקלו, ויש חליפות שאפשר ללבוש בשביל שלא יהיה קר, אבל תמיד יש בהן חורים) שאר אנשי הצוות ממיינים את הדגים לפי הסוגים השונים, זה לוקח בדרך כלל כמה שעות, תלוי בכמות הדגים. העניין הוא שלפעמים צריך לחכות כי יש סירות בתור, מה שאומר שלפעמים מגיעים ל Tender ב 21:00 בערב, מחכים בתור עד 23:00, מסיימים לפרוק רק ב 01:00 בלילה וקמים שוב לעבוד ב- 04:30 לפנות בוקר. מה שכן, לא עובדים כל יום. יש חוקים ממש מוזרים שלפיהם מוחלט כמה ימים עובדים. לכל אזור יש חוקים אחרים ומגבלות שונות (תלוי גם בכמות הדגים).
כמה כסף מרוויחים?
בשנה הראשונה, ברוב הסירות מקבלים 8% מההכנסות של הסירה אחרי הוצאות, זאת אומרת שמחשבים את הסכום נטו של הסירה, מורידים את מחיר הדלק ומהסכום שיוצא יש לך 8%, פחות מחיר האוכל, לחלק ב 5 ופחות מחיר הציוד והרישיון שקנית (אחרי העונה בעיקרון צריך לשלם מיסים שזה די כואב. לי יצא 2,500 דולר). עוד דבר חשוב, למרות שזה לא כמו בחברות הדיג הגדולות ולא ממלאים בקשת עבודה על נייר, צריך לקנות רישיון דיג שבו מבקשים מספר ביטוח לאומי וזה אומר שבעיקרון אתם צריכים להיות עובדים חוקיים בכדי שיהיה לכם מספר. לפי מה שאני יודע זה לא נרשם במחשב או משהו, אבל יוצא לפעמים שפקחים באים לסירה ומבקשים רישיונות. במצב כזה הם יכולים לבדוק את הרישיונות, לתקתק במחשב ווודא שאתם חוקיים. זו יכולה להיות בעיה, אם כך, בעחה אם אתם לא חוקיים. אבל זה גם תלוי בסקיפר. יש סקיפרים שיבקשו לראות אישור עבודה ויש כאלה שלא (שלי ביקש). הסכומים שאפשר להרוויח תלויים אם אתם על סירה טובה ותלוי אם זו שנה טובה. לי יצא לחסוך בערך 11,000$ אחרי מיסים (עבדתי בערך ארבעה חודשים ובהתחלה לא קיבלתי כסף), אבל שנה שעברה הם הרוויחו פחות מחצי, כך שאי אפשר לדעת.
האם זה כדאי?
בסופו של דבר אני יכול לומר שאני די מבסוט שהסתדר לי לדוג. מאוד תלוי בסקיפר ובאנשי הצוות עם איזו חוויה אתם תצאו, ובשבילי זו בהחלט היתה חוויה חיובית. דברים שאני לא מתגעגע אליהם – מדוזות , המילים Closing up, לגרד חלודה, לצבוע ולחרבן בדלי ( ג'ו, איש המארינס, סתם את האסלה ולא משנה מה ניסינו אי אפשר היה לתקן אותה, אז השתמשנו בדלי כמעט חודש).
טיפים
כדאי להגיע בתחילת מאי, לפחות ככה יש יותר סיכוי שתמצאו סירה. לסקיפר יש אינטרס לקחת אתכם כי אתם תתחילו לעבוד לפני כולם ותכינו לו את הסירה (זה אולי קצת מבאס, אבל מגדיל לכם את הסיכוי למצוא סירה לעבוד עליה). בעיקרון יש דיג באלסקה כל השנה. אני דגתי בקיץ שזאת עונת הסלמון, אבל אם אתם רוצים להגיע בעונה אחרת, זה גם אפשרי. בעונות אחרות אפשר לצאת לדיג של זני דגים אחרים וגם יש סוגים מסוימים של דגים אותם ניתן לדוג כל השנה, למשל דיג של דיונונים בקליפורניה. רוב הסירות ממקומות או בוושינגטון או באלסקה, כדאי לדבר אם האנשים שנמצאים שם, לשמוע מהם איפה יש סירות ואם הם מכירים סירות שחסרים בהם אנשי צוות. כשאתם מגיעים אל הסירות, כדאי לבקש לדבר עם הסקיפר, אם הוא לא שם יש לבקש את מספר הטלפון שלו ולהשאיר קורות חיים. עדיף גם לעשות שיעורי בית ולהישמע כאילו אתם מבינים קצת בדיג.
מקווה שעזרתי ושיהיה דיג מוצלח.
מידע נוסף
אטרקציות בוושינגטון די סי
כל האטרקציות המרכזיות בעיר הבירה האמריקאית
כללי נהיגה בארה"ב
כל מה שצריך לדעת לפני שמתחילים לנהוג בארה"ב
שכירת רכב בארצות הברית
הדרך לשכירת רכב בארה"ב בקלות ובמהירות
תחבורה משדה"ת בניו יורק
כל הדרכים בהן ניתן להגיע משדה"ת לניו יורק
תגובות
שם השולח
אימייל השולח
כותרת
תוכן
לוח עבודות בחו"ל
לוח שותפים
לוח דירות בחו"ל
מדריכי וידאו
{{ comment.rowNumber }}.
, {{ comment.ddate | date:'dd.MM.yy'}}
עבודות בחו"ל
טיפים
לימודים בחו"ל
טיסות
ביטוח
שותפים
דירות
MAKA בפייסבוק
Maka - עבודה בחו"ל