פרסם אצלנו
עבודה
בשאר העולם
עבודה
באוסטרליה
עבודה
באירופה
עבודה
באנגליה
עבודה
בקנדה
עבודה
בארה"ב
עבודות בחו"ל
לוח שותפים
דירות בחו"ל
ויזה לארה"ב
Navigator
פורומים
טיפים
אולסייל
לימודים בחו"ל
חוויות מהעבודה
מדריכי וידאו
מדריכים
בארה"ב
בקנדה
באנגליה
באירופה
באוסטרליה
בשאר העולם
מידע נוסף
ביטוח לחו"ל
טיסות לחו"ל
לוח יד שנייה
לימודים בארץ
חוויות מהעבודה
חוויות תרמילאים
אבטחה באוניות נופש
עבודה בחו"ל
>
עובדים בחו"ל
>
עבודה באבטחה בחו"ל
>
אבטחת אוניות נופש - עובדים בכל העולם...
הצג חוויות בתחום:
עגלות
מובינג
אבטחה
ציורי שמן
מלצרות / ברמן
מדריך צלילה
דייג
קטיף
אופר
מארחת ביפן
בתי מלון
התנדבות
באסטות ביפן
מדריך במחנות קיץ
אוטו גלידה
הוצאת ויזה לארה"ב
סוכן נסיעות אישי
מתחייב למצוא לכם את
כרטיס הטיסה הזול ביותר!
03-7777188
אבטחת אוניות נופש - עובדים בכל העולם...
שתף בטוויטר
שתף בפייסבוק
תן למעסיק לרדוף אחריך
הדפסה
שלח לחבר
כשהגעתי לספינה בפעם הראשונה, חשבתי שבחיים שלי לא ראיתי כזה דבר ענק - מפלצת ברזל עצומה בגובה של 20 קומות ובאורך של 300 מטר
מאת העובד: יוני שקד
אמנם עבר מאז הרבה זמן, אבל עדיין יש לי לא מעט זכרונות מהתקופה של
עבודה בחו"ל
. זה התחיל למעשה בסיפורים של חברים של אחי, שגדולים ממני בשנתיים (וגם הם עבדו בחו"ל) וסיפרו לי על העבודה באוניות נופש שנשמעת די זוהרת. הרבה אנשים משלמים כדי להיות על האוניות האלה, אז אם אפשר גם לקבל קצת כסף על זה ולעבוד תוך כדי - למה לא? באותה תקופה, כשרק השתחררתי מהצבא, היו מיליון אופציות ואפשרויות שבחנתי וכל מיני עבודות שונות בארץ כמו גם עבודות בחו"ל. ביררתי על עבודה באוניות נופש עם הרבה אנשים לפני שעשיתי את ההחלטה, והקשבתי לעצות וסיפורים רבים. לאחר אינסוף התלבטויות, החלטתי ללכת על זה.
לפני הנסיעה
אחרי ההחלטה החל סבב ראיונות עבודה לא ארוך מידי, הראו לי סרט של החברה ופרטים שאפשר להגיד שכבר ידעתי על העבודה ונעשה בוחן קצר (וקל) של כושר גופני. אחרי זמן קצר כבר היה לי כרטיס טיסה ביד. החברה האירופאית, שיש לה נציגות בארץ ואיתה עבדתי (אגב, לצערכם או לשמחתכם החברה שעבדתי בה כבר לא עובדת בארץ) הטיסה אותי לברצלונה והתחלתי לעבוד על ספינה שנקראת "יורו וויז´יון". השכר אמנם לא היה מבטיח, כ- 800$ לחודש (+ בונוס בסוף התקופה שמעלה קצת את הסכום), אבל סה"כ הסכום בסדר כי גם אין הוצאות. ההוצאה היחידה שלי היתה המזכרות שקניתי בנקודות העצירה השונות של האונייה ברחבי העולם. ככל שהזמן חלף והמקום שנשאר למזכרות בחדר שלי בספינה אזל, כך גם פחת מלאי המתנות וקטנו ההוצאות.
מפלצת ברזל עצומה
כשהגעתי לספינה, בפעם הראשונה, אני זוכר שחשבתי שבחיים שלי לא ראיתי כזה דבר ענק. מפלצת ברזל עצומה בגובה של 20 קומות ובאורך של 300 מטר. שלוש בריכות וסאונות, ג´קוזי, אולם קולנוע, תאטרון, מגרשי טניס, ברים, קזינו ומסעדות. בתוך ה"קניון" המפואר גדל המימדים הזה היו מתארחים כ- 2,000 אורחים, מהם כ- 800 בני 20+ ולמעלה מ- 600 עובדים (!!!), כאשר בערך 400 מתוכם הם חברה צעירים מכל העולם.
קשה לתאר ולהסביר את האווירה בכזה מקום שהמטרה המשותפת של כולם (העובדים + הנופשים), היא פחות או יותר הכרת אנשים מכל רחבי תבל. אמנם הביאו אותי לשם כדי לעבוד אבל אין סיבה שאני לא אנסה להנות גם תוך כדי העבודה.
קצין אבטחה באוניות נופש
העבודה שלי על הסיפון הייתה להיות קצין אבטחה. בזמן ההפלגה התפקיד העיקרי של קצין הביטחון הוא לפטרל לאורך הסיפון במשמרות של 8 שעות. אמנם המילה פטרול נלקחת ממקומות קצת פחות אהודים (זה בכל זאת לא צבא) ויש רצון לשכוח מזה, אבל על הספינה הכוונה היא להסתובב במקומות בהם יש ריכוז רב של אנשים מה שאומר בעצם שבשעות היום אתה נמצא בבריכה ומסתכל על הנוף, ובשעות הערב כשאתה לא במשמרת אפשר לעלות על חליפה (שאותה קנית בטורקיה, אגב במחיר מצחיק) ולראות הצגה עם שאר אורחי הספינה. ארוחות ערב מתקיימות בחדר קצינים וברמה גבוהה יחסית. לעתים רחוקות יוצא לאכול גם עם שאר האורחים (ואז הארוחה מטורפת - רמה של 5 כוכבים) ובלילה בעיקר בוהים בבנות המבלות, שלבושות בבגדים הכי יפים שלהן.
כאשר אתה במשמרת אסור לשתות אלכוהול וצריך להיות דרוך למקרה שמשהו קורה. יש לך גם הרבה אינטרקציה עם הנוסעים באופן יחסי ושאני אומר "אינטראקציה עם הנוסעים" אני מתכוון בעיקר לנוסעות, שמאוד נמשכות לקטע של ה"דיסטנס" של קצין הביטחון ואז האינטרקיצה נמשכת גם ללילה, והמבין יבין. יש גם חסרונות כמובן.
החלק הכי קשה בסוג כזה של
עבודה בחו"ל באבטחה
הוא כאשר הספינה עוגנת באחד האיים או הארצות (פעמים רבות הספינה מפליגה בלילות ועוצרת בימים כל פעם באיזור אחר). במקרים כאלה, אצלנו היה נהוג, שחצי מצוות האבטחה יוצא ליום חופש כתייר מן המניין והחצי השני מתחלק במשמרות מייגעות על הפתח של הספינה, על מנת למנוע כניסה של אורחים בלתי רצויים. כל יורדי הסירה מקבלים אישור של הספינה בכרטיס הנוסע שבא להחליף חותמת בדרכון. הליך ההחתמה ארוך ואתה האחראי על כך שייעשה בשלמותו (וזה החלק היותר מבאס). בשבוע רגיל יש בערך כ- 5 עצירות, כאשר כל פעם עוצרים בארץ אחרת. חסרון נוסף רציני בעבודה הוא שאצלנו הנהלים היו שאנשי האבטחה אחראים למשמעת של כל שאר העובדים על הספינה - שלא ישתכרו, שיתלבשו כמו שצריך, שישימו את התג עם השם וכו´. כמובן שבגלל שאתה אחראי על המשמעת שלהם (כמו רס"ר בערך) לוקח לך יותר זמן להתחבר לעובדים האחרים וחלקם רואים בך מעין בוס משגיח.
מסביב לעולם..
היינו באינספור מקומות. בקיץ ביקרנו בים התיכון, בחופי צרפת בקאן, איטליה, יוון, טורקיה ויעדים רבים נוספים. בחורף, לעומת זאת, היינו בקאריביים כולל מקסיקו הוואנה ובשלב מאוחר יותר של העונה הגענו לאחד המקומות הכי קסומים בעולם - הוואי. הצוות של העובדים (600 איש כמו שציינתי קודם) מתחלק לקטגוריות בצורה די בוטה - אנשי הביטחון הם ישראלים, המנקים הם פיליפינים והודים ושאר הצוות הינו אירופאי - לטוב ולרע. חשוב להבין איך נראות הספינות מסוג זה. מדובר בכלי תחבורה מפואר מאין כמותו, דוגמא טובה להמחשת העניין היא שבתקופה בה עבדתי היה למשל כנס של ראשי מדינות הG8 בתוך הספינה. מדובר בראשי המדינות שאוכלים, ישנים וגרים בספינה לאורך תקופה של כמה ימים וזה לא עניין של מה בכך.
תנאי מגורים
בכל תא ישנים שני אנשים. החדרים גדולים אבל החיסרון המרכזי הוא שהם ללא חלונות. לאנשים קלסטרופובים אולי לא הייתי ממליץ על עבודה מסוג זה. את החדרים עם החלונות מאכלסים האורחים שכמובן, משלמים על השהייה בספינה. כמובן שאחרי תקופה קצרה מתרגלים לחדר וזה ממש לא נורא. מי שחושב
לעבוד בחו"ל
ולאו דווקא צריך\מחפש את הכסף שבדבר, אבל כן רוצה להרוויח חוויה לכל החיים ולהסתובב קצת בעולם – זה המקום!
תהנו ושיהיה בהצלחה...
מידע נוסף
מועדונים בברצלונה
כל המועדונים המומלצים בברצלונה, ספרד
תחבורה משדה"ת בספרד
כל הדרכים להגיע משדות התעופה בספרד אל העיר
חיוג בינלאומי מאירלנד
איך מתקשרים מאירלנד לישראל בקלות ובמהירות
תחבורה ציבורית בהלסנקי
הכל על הדרכים להגיע ממקום למקום בבירת פינלנד
תגובות
שם השולח
אימייל השולח
כותרת
תוכן
לוח עבודות בחו"ל
לוח שותפים
לוח דירות בחו"ל
מדריכי וידאו
{{ comment.rowNumber }}.
, {{ comment.ddate | date:'dd.MM.yy'}}
עבודות בחו"ל
טיפים
לימודים בחו"ל
טיסות
ביטוח
שותפים
דירות
MAKA בפייסבוק
Maka - עבודה בחו"ל